Etiketler

, , , ,


Geçenlerde izlediğim Hellsing Ultimate (tam adı Hellsing Ultimate OVA Series) adlı animasyon serisi ile ilgili iki kelam etmem gerektiğinin düşünerek bu yazıyı kaleme alıyorum.

Hellsing, anime ile arası pek olmayan beni bile etkilediğine göre gerçekten iyi bir yapım olduğunun hakkını vermek gerekiyor. Dördü uluslar arası formatta DVD olarak satışa sunulmuş 7 bölümden (her bölüm 50 dakika civarında) oluşan Hellsing Ultimate’i merakla birkaç gün içinde izleyip bitirdim. Şu ana kadar yayınlanmış yedi bölümüne ulaşabildim. İlk dört bölümden sonrakileri ancak internet üzerinden Japonca olarak bulabildim. İngilizce altyazı takviyesi ile izlemeyi başardım.

Kısaca konusunda söz etmek gerekirse Alucard (Dracula’nın tersten yazılışı, zannımca sırrı henüz açıklanmasa da Dracula’nın ta kendisi çıkacak…) isimli vampir uzun yıllardır Hellsing isimli vampir avcısı ailesine hizmet eden ve insanlığı (İngiltere’yi) tehdit eden doğaüstü kötü güçler ve canavarlarla savaşan bir vampir.

“Bir canavarı öldürmenin en etkili yolu daha güçlü bir başka canavar kullanmaktır…”

Integra Hellsing isimli hatunumuz bu düsturla yola çıkmış ve kafası kesilse, yakılsa, kalbine hançer saplansa dahi ölmeyen Alucard’ı tabiri caizse emrine amade etmiştir. Zaten anime boyunca Alucard “Efendi” ayarı vererek Hellsing’in uşağı olmaktadır. (Hellsing Malikanesinde Walter isminde gerçek bir uşak vardır ki ileriki bölümlerde kendisinin de en azından Hellsing kadar tehlikeli, emekli bir vampir avcısı olduğuna şahit oluruz…)

Bir polis kızı olan Victoria’nın Alucard tarafından ısırılıp vampir yapılması ve Hellsing malikanesinin canavarlar kadrosuna dahil olmasıyla birlikte bizler de hikayeye dahil oluruz. İngiltere’ye musallat olan vampirler ve kötü yaratıklar, Hellsing’i yok etmek isteyen Vatikan’ın hırslı şövalyeleri, yüzyıllardır vampir avcılığı yapan İskaryotlar ve dünyayı sonsuz bir cehenneme çevirmek isteyen perde arkasındaki… Cümlemi burada kesip izleyecek olanlar için sürprizi bozmayayım.

Grafik şiddeti yüksek olduğu için zannediyorum 18 yaş altındakiler için uygun olmayabilir. Yapımcılarının zorunlu bir iki ufak sahne dışında cinselliği özenle uzak tutmaya çalıştıkları anlaşılıyor. Yine de küfürlü dili ve yeri geldiğinde ırkçı, şovenist ve hakarete varan söylemleri ile doğru yanlış algısını iyi yapamayacak gençler ile çocuklar için uygun bir anime değil. Yetişkinlerin ise gayet eğleneceğini düşünüyorum. Şahsen ben eğlendim.

Ayrıca iyi izleyiciler animasyon içindeki sinema göndermelerini kolayca yakalayacaklardır. Hatta bir bölümde ileri gidip Alucard’ı Bruce Willis ile bile konuşturmuşlar. Her ne kadar eğlenceli bir rüya sahnesi olarak kurgulanmış olsa da “Birlikte gidip Nakatomi Binası’nı havaya uçuracağız…” gibi kör gözüne parmağım göndermelerin yanı sıra güleyim mi ağlayım mı dedirten “Benim babam da paralı askerdi, ben de paralı askerdim ve evlat sen de bir gün paralı asker olmanın ne demek olduğunu anlayacaksın…” gibilerinden ince ayarlar da işin cabası…

Her şeyi etkileyici ve güzel ancak şu animelerdeki klasik; gözlerini patlatarak bağırma anlarının çocuk kitabı sevimliliğinde çizilmesi ve kızdıklarında ağızlarını sonuna kadar açıp sağa solan hönküren karakter tiplerine ısınabilmiş değilim. Hellsing’te bunlar nispeten az olsa da arada bir gayet neşeli bir müzik ile ortaya çıkabiliyorlar. Hakkını vermek lazım bazı anlarda izlenceyi yumuşatıp insanın yüzünü güldürebiliyorlar ancak bütün gerçekçilik duygusunu ağır bir şekilde baltalıyorlar. Bu sahnelerden sonra gel de tekrar bütünleş bakalım konuyla… Zor netekim…

Amma velakin toparlamak gerekirse vampir dediğin karizmatik olur, iyi ve kötü kavramları görecelidir ve doğaüstü kötülüklerle yalnızca ve yalnızca aklını kaçırmış N…ler (izlemeyenler için sürprizi koruyalım, izleyenler anlamıştır zaten…) uğraşır.

Not: Hellsing, Kohta Hirano’nun çizgilerinden oraya çıkmış…

Dip Not: Her ne kadar uyuz ve saplantılı bir karakter olarak verseler de ben Rahip Anderson’u bir ayrı sevdim… Galiba İngilizce çevirideki o sevimli İskoç (İrlandalı da olabilir.) aksanının etkisi diye düşünüyorum.

